Yol Tutuşunuz İyiyse, Hız Yapın
Anlatmak istediğiniz hikayeler, söylemek istediğiniz şarkılar, belki de aktarmak istediğiniz faydalı bilgiler ve daha neler neler... Yeter ki siz üretmek isteyin karşınızda nasıl bir engel olabilir ki, değil mi? Ama maalesef küçük bir sorunumuz var: Sizi kim izleyecek?
Yol tutuşunuz iyiyse, ki bu cümleyi altı çizili olarak söylüyoruz çünkü Youtube SEO uzmanı ve Backlinco’nun kurucusu Brian Dean, verdiği tüyolarla Youtube kanalınızın abone sayısını 0’dan, +165Bin abonenin üstüne, doğru stratejileri uygulayarak çok hızlı bir şekilde çıkarabileceğinizi anlatıyor. Emin olun hız yapmak hiç bu kadar eğlenceli ve tehlikesiz olmamıştı. Kemerlerinizi bağlayın, hazırsanız başlayalım. İşte Brian Dean’ın kanalının abone artırma stratejilerini kendi kaleminden sizlere aktarıyoruz.
“ Aslında, kanalımı sıfırdan 165,900 aboneye yükseltmek için kullandığım tam stratejilerden bahsedeceğim.

Ve bugün sana nasıl yaptığımı göstereceğim… Aynı şeyi sen de yapabilirsin?
1- “Güçlü Çalma Listeleri” oluşturun
“Güçlü Çalma Listeleri” düzenli çalma listeleri gibidir ama daha iyisidir. İşte sizlere tam olarak nasıl çalıştığını aktarıyorum. Aşağıda gördüğünüz gibi, oynatma listeleri konularına göre düzenlenmiştir.
Ancak “Güçlü Çalma Listeleri” farklıdır çünkü bu videolar, konularına göre sıralanmak yerine sonuçlarına göre düzenlenir.

2- Uzun Videolar Yayınlayın (+10 dakika)
Bu bölümde herkesin söylediği tabuları yıkıyoruz. Evet, biraz şaşırtıcı gibi gözüküyor ama benimle kal, daha çok şaşıracaksın çünkü yakın zamanda şimdiye kadarki en büyük Youtube sıralama faktörlerinin analizini yaptım ve şöyle bir sonuca ulaştım:

Haydi bir örnekle ilerleyelim. Birkaç ay önce aşağıda görmüş olduğunuz videoyu yükledim.
Gördüğünüz gibi yüklediğim video neredeyse 14 dakika kadar. “Backlink” başlığını aradığınızda, YouTube'da 1. sırada yer almasının en önemli nedenlerinden biri yayınladığım videonun uzunluğudur. O yüzden uzun ama nitelikli videolar çekip, yayınlamaktan kaçınmayın.

3- Videolarınızın Sonuna “End Card” ekleyin
Birileri sizin videolarınızı ne kadar çok görürse, kanalınıza abone olma ihtimali daha fazla olur. Bir önceki başlıkta aklınıza gelen ilk soru herhalde:
“İnsanlara 10 dakikalık videolarımı nasıl izletirim?” olmuştur.
Cevap çok basit. Kapanış ekranınızda “End Card”lar ekleyerek, diğer videolarınızın tanıtımını yapın. İşte size kanalımdan bir örnek:

Bu kullandığım ”End Card” sayesinde, binlerce görüntülenme ve abone kazandım.
İşte siz de aynı etkiyi nasıl yaratabilirsiniz, anlatıyorum. Öncelikle, videolarınızın sonunda kapanış ekranınız için 10 saniyelik süre ilave edin.
Bakın benimki şöyle:

Ardından, ilgili videoya bir bağlantı eklemek için YouTube’un “Son Ekran” düzenleyicisini kullanın:

İşte yapmanız gereken şey bu kadar basit. Bu önemli ve kolay uygulanabilir “End Card” eklentisiyle, bir çok aboneye ulaşmanın kapılarını aralamış oldunuz.
4- Marka Filigranı = Abone Ol Düğmesi
Bu, YouTube yayıncılarının olmazsa olmazıdır. Muhtemelen videolarınıza bir “Marka Filigranı” ekleyebileceğinizi biliyorsunuzdur. Ama yine de üstünden kısaca geçelim. Ne işe yaradığını söylemek gerekirse; bu filigran, izleyicilerin kanalınıza videonuzun içinden abone olmasını sağlar. Ama ne yazık ki, “ Marka Filigranı” çoğu kullanıcı tarafından tamamen yok sayılıyor.
Size bizzat kendi başıma gelen deneyimimi anlatacağım. Böylelikle filigran kullanımının ne kadar önemli olduğunu anlayacaksınız. Geçen sene bu filigranı tüm videolarıma ekledim:

Ve kesinlikle hiçbir şekilde beklediğim etkiyi alamadım. Sayfamın abone sayısında çok büyük bir değişiklik olmadı. Bu yüzden yeni bir şey denemeye karar verdim. Havalı görünen bir filigran yerine, YouTube abonelik düğmesi gibi görünen bir tane kullandım.

İnanır mısınız? Gerçekten işe yaradı çünkü estetik görünmese de dikkat çekiyordu. Yeni filigranım sayesinde % 70 oranında bir artış gerçekleşti.

Sizce de harika bir artış değil mi? Dikkat çeken bir butonla neler değişebileceğini yukarıdaki analiz tablosunda görebilirsiniz.
5- Video miktarına değil, kalitesine odaklanın
YouTube kanalımı ilk açtığımda, herkesten aynı tavsiyeyi duyuyordum: “Kanalınızı büyütmek istiyorsanız, düzenli olarak video yüklemeniz gerekir”.
Bu KORKUNÇ bir tavsiyedir.
Nedenini açıklayacağım. Kanalımı ilk kez başlattığımda videoları tutarlı bir şekilde yayınladım… Ama kimse izlemedi diyebileceğim kadar az izleyici sayım vardı.
Ve videolarımı seyreden o birkaç kişi bile kanalıma maalesef abone olmadı.
Gerçekten sinir bozucu bir durumdu. Ben de tarzımı değiştirmeye karar verdim. Miktar yerine kaliteye % 100 odaklanmaya karar verdim ve bu “nicelikten fazla kalite” yaklaşımım sanki bir sihir gibiydi. Bu kararı aldıktan sonra bugüne kadar toplamda 24 video çektim ve hepsi her ay düzenli olarak 2000 görüntülenme alıyor.

Yaani neymiş? İçerik kalitesi kazanırmış! Her videoda kaliteli içerik çıkarmak için canımı dişime takarak çalıştığımdan, her ay ortalama 7 bin kişi abone olmaya başladı. Aşağıda gurur tablomu görebilirsiniz.

6- Bütün yorumlara cevap verin!
Bu yöntem, daha fazla abone kazanmanın en kolay yollarından biridir. Aslında, YouTube’un algoritması yorumlara ve abonelere yanıt vermek arasında net bir ilişki kurmuştur:
“İçerik oluşturucuları yorum yapan aboneleriyle etkileşime girdiklerinde, kitle katılımını teşvik edebilir ve bunun sonucunda büyük bir hayran kitlesine sahip olabilir.” Youtube hepimize açıkça yol göstermiş.
Youtube neden bize böyle bir ipucu veriyor? Çünkü çoğu YouTuber yorumlara asla cevap vermez. YouTube’un bu tavsiyesini göz ardı etmezseniz farkı anında göreceğiniz anlamına gelir.

İşte bu yüzden, mümkün olduğunca çok sayıda yoruma cevap vermek için elimden geleni yapıyorum. (Özellikle yeni bir video çıktıktan hemen sonra)
7- Kanalınızla ilgili bilgileri kısa tutmayın
Kanalınızın içeriğini gerçek anlamda betimleyin. Ne yazık ki, çoğu “Kanal Açıklamaları” şöyle görünür:

Bu kanala abone olmayı düşündüğünüzü varsayalım. Bu açıklama, sizi abone ol düğmesine basmak için harekete geçirecek mi?
Muhtemelen hayır.
Yukarıdaki zayıf tanımlamanın tersine bir de bu tanımlamaya bakalım:

Böyle bir betimlemeye sahip sayfa iş yapar çünkü:
- Kanalın ne hakkında olduğunu söyler.
- Abone olmak için güçlü bir CTA mesaj içerir.
İşte size kendi kanal yazınızı yazmanıza yardımcı olacak bir şablon:

Profesyonel İpucu: Açıklamanıza, videonuzun konusu ile alakalı bir kaç anahtar kelime serpin. Bu, YouTube aramada kanalınızın ön sıralarda olmasına yardımcı olabilir. Örneğin, ürettiğim içerikle ilgili video arayan kullanıcıların karşısına çıkabilmek için tanıtım metnime birkaç farklı anahtar kelime serpiştirdim…
8- Sayfanız elektromanyetik abone mıknatısına dönüşsün
Bu işlem bende gerçekten işe yarıyor. İşte adım adım işlemler şöyle:
- Öncelikle, YouTube Analytics’e gidin.
- “Aboneler” → “YouTube İzleme Sayfası” nı tıklayın.

Ardından, geçen ay size en çok takipçi getiren videoyu belirtin:

(Bu video sizin "Abone Mıknatısı”nızdır.)
Benim kanalımın durumunda, bu “Abone Mıknatısı Video”su, 13 farklı videodan daha çok abone kazandırıyor.
Peki bu neden önemli? “Abone Mıknatısı” olarak belirlediğiniz videonuzu ne kadar çok ön planda tutarsanız, o kadar çok takipçi kazanma şansınız olur.
İşte bir “Abone Mıknatısı” videosu yaratmak için 3 taktik:
1-Öncelikle, kapanış ekranınızda videonuzu öne çıkarın,
2- O videoyla başlayan bir oynatma listesi yapın,
3- Son olarak, bu videoyu bir kartta tanıtın.
Abone Magnet'inizi kanal fragmanınız bile yapabilirsiniz. Örneğin, Evan Carmichael, yüksek etkileşim sağlayan Steve Jobs videosunu fragman olarak kullanıyor:

Böylece, Evan’ın yüksek etkileşim sağlayan videosu, kanal sayfasını ziyaret eden herkesin önüne çıkıyor.
9- Kanalınız için güzel bir logo bulun
Kanal Simgeniz, YouTube'da HER YERDE görünür.
Burası sizin kendinizi pazarlayabilmeniz için muazzam bir vitrindir. İşte tam da yukarıdaki sebepten dolayı, kendinizi tam anlamıyla ifade edebileceğiniz güzel bir logo seçin, yaptırın veya yapın.
Eğer kişisel bir marka iseniz, yüksek çözünürlüklü bir headshot kullanın:

Not: Eğer bir şirket kanalıysanız, logonuzun Youtube için boyutlandırılmış bir formatını kullanın.
10- Kanalınız için bir slogan oluşturun
Kabul edelim! Çoğu YouTube kanalı dikkat çekecek bir şey yapmıyor. Ama bunu yargılamıyorum çünkü kanalımın ilk zamanlarında, tüm bu konumlandırmaları ben de göz ardı ettim. Kanalımı stratejik olarak konumlandırmaya başladığımda, izlenme oranlarım ve abone sayım uçuşa geçti.

Neyse ki kanalınızı konumlandırmak ve markalamak için bir MBA diplomasına ihtiyacınız yoktur. Yapmanız gereken tek şey sadece basit bir slogan oluşturmak.
İşte 3 adımlı süreç:
Öncelikle, kanalınızı benzersiz veya farklı yapan bir şeyi tanımlayın.
- Bir anda 500 Pound harcayabilen, meşgul bir anne olabilirsiniz.
- Kanalınız, yazılım şirketlerine bloglarını nasıl geliştireceklerinden bahsedebilir.
Kendinizi ifade ettiğiniz konu çok önemli değil. Yeter ki benzer konulardan bahseden diğer kanallardan farklı olsun.
Örneğin:
Benim videolarım, işletmelere işlerini büyütmek için kullanabilecekleri pazarlama stratejilerini öğretiyor.
Ancak "Pazarlama stratejileri öğretirim" veya "İşletmenizi büyütmenize yardımcı olurum" gibi söylemleri slogan olarak benimseseydim, YouTube'daki diğer binlerce kanalın içerisinde kaybolurdum. Bu yüzden, kanalımın ana konusu olan bir slogan üzerine odaklanmaya karar verdim:
“Daha yüksek sıralamalar ve daha fazla trafik.”
İkinci olarak, bu sloganı head-shot alanına büyük puntolarla yazın.
Benimki burada:

Son olarak kanalınızın fragmanında sloganınızı dillendirin.
11- Hoşunuza giden yorumlara “Like” atın
Bir süre önce YouTube, “Creator Hearts” özelliğini başlattı. “Creator Hearts”, aboneleriniz tarafından yapılan güzel yorumlara diğer kullanıcıların dikkatini çekmek için gerçekten harika bir yöntemdir.
Şimdi işin ilginç bölümü…
Bir yorumda bulunduğunuzda, bu kişi bir bildirim alır ve bu YouTube’un kendi verilerine göre:
YouTube bu özelliğiyle ilgili, söyle diyor: “Yaptığı yoruma sayfa sahibi tarafından kalp alan izleyicilerin, kanaldan gelen bildirimlere tıklama olasılığının üç kat daha fazladır. Böylece potansiyel izleyiciler kanalınıza gelir.”
Yanlış duymadınız!
“Creator Hearts” bildirimleri, ortalamadan % 300 daha fazla tıklama alır. Böylece yeni abone kazanma şansınız artar.
12- İzlenme Sayısı
İzlenme sayısı, çok önemli bir YouTube sıralama faktörüdür. İzlenme süresi yüksek olan videoların sayısı, YouTube Anasayfası’nda daha sık gösterilir. İşte bu yüzden YouTube şunları öneriyor:
“İçeriğinizde izleyicileri ne kadar fazla süre tutabilirseniz, YouTube Anasayfası’nda o kadar önde gözükürsünüz”
O zaman soru şu:
İzlenme süresini nasıl en üst düzeye çıkarırsınız?
Cevap: Çok sayıda pattern kullanın.
Ne kadar çok pattern kullanırsanız, izleyici o kadar fazla videoyu izlemeye devam eder. Bu yüzden videolarımda bir çok pattern kullanıyorum.
13- Videolarınız güçlü bir CTA cümlesiyle bitirin.
İzleyici videonuzun sonuna geldiğinde, şöyle düşünür:
"Eee sonra?"
Onlara yönlendirilecek bir içerik vermedikçe, başka bir kanalın videosuna tıklayacaklardır.
Bu yüzden kanalınıza abone olmalarını söyleyin. İnsanlara tam olarak ne yapmaları gerektiğini anlatmaktan korkmayın.
Örneğin, tüm videolarımı nasıl sonlandırıyorum:

İnsanlara videonun altındaki abone ol düğmesini tıklamasını söylüyorum. Bu şekilde, videolarımdan birini izleyen kişi, hemen ardından abone olmaya yönleniyor. Birçok abonemin olmasının başlıca nedenlerinden biri de bu diyebilirim.
Evet geniş bir özetle YouTube’da abone arttırmak için hangi yöntemler kullanmanız gerektiğini anlattım.
Şimdi sıra sende!
Kaynak: https://backlinko.com/how-to-get-youtube-subscribers#powerplaylists
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder